سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  «گروه فرهنگی همین حالا»
به صاحب دانش بگو عصایی از آهن و کفشی آهنین برگیرد و دانش را بجوید، تا آنکه عصا بشکند و کفشها پاره گردد . [داود علیه السلام]
کل بازدیدهای وبلاگ
117923
بازدیدهای امروز وبلاگ
3
بازدیدهای دیروز وبلاگ
5
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره خودم
«گروه فرهنگی همین حالا»
همین حالا
(وقت را غنیمت دان آنقدر که بتوانی ... حاصل از حیات ای جان "این دم" است تا دانی) "همین حالا" نام طرحی است جهت سالم سازی فضای پیام های کوتاه. در این طرح به تعدادی مشترک که عضو این طرح هستند به صورت هفتگی یک پیام در محورهای مختلف ارسال خواهد شد. شما نیز اگر تمایل دارید به این طرح بپیوندید و بنا به مناسبت های مختلف هدایای فرهنگی از این طرح دریافت کنید "همین حالا" نام و مشخصات و آدرس دقیق خود را همراه کدپستی به شماره 09125283128 ارسال کنید و در صورت تمایل پیام های کوتاه متناسب با هدف پیش گفته خود را، برای همین حالا ارسال دارید. haminhala85@yahoo.com
لوگوی وبلاگ
«گروه فرهنگی همین حالا»
فهرست موضوعی یادداشت ها
ناتوی فرهنگی[37] . پیام های همین حالا[20] .
بایگانی
اسفند ماه
فروردین ماه
اردی بهشت ماه
خرداد ماه
تیر ماه
مرداد ماه
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386
اوقات شرعی
لینک دوستان

سایت مقام معظم رهبری
اس ام اس های دریافتی توسط « همین حالا »
ویژه نامه اصل 44 WORD & Adobe Acrobat
مسابقات
مؤسسه موعود
انتشارات سوره مهر

اشتراک در خبرنامه
 
پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

نویسنده مطالب زیر:   همین حالا   

عنوان متن ناتوی فرهنگی یکشنبه 85 اسفند 20  ساعت 7:50 صبح

 "ناتوی فرهنگی"

خداوند علیم و قدیر کلید تحولات اجتماعی را در دستان انسان قرار داده است و فرموده سرنوشت هر قومی را بوسیله افعال و رفتار همان قوم رقم خواهم زد - به تعبیری اراده انسان در طول اراده خداوند عادل قرار دارد – و نیز فرموده است اگر شکر گذار باشید نعمت خود را بر شما افزون خواهم نمود و عذابی شدید نتیجه کفران نعم من خواهد بود.

هجدهم آبان ماه سال پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، رهبر انقلاب طی دیدار خود با مردم شریف سمنان جریان ناتوی فرهنگی را مورد اشاره قرار داده و توجه همگان را به این پدیده خطرناک جلب نمودند که خالی از فایده نخواهد بود بخشی از سخنان ایشان را بازخوانی نماییم:

"ما در تحولات بنیانى اساسىِ جامعه، ممکن است گاهى این‏طورى عمل کنیم؛ به جاى اینکه بنیانها را حفظ کنیم و بر آنچه که نیاز داریم، پا فشارى کنیم و آنچه را که نداریم، براى خودمان فراهم کنیم، هویت مستقلِ ملىِ خودمان را فراموش کنیم! که متأسفانه این مسئله در کشور ما و خیلى از کشورهاى اسلامى داستان و سرگذشت بسیار غمبارى دارد، که حالا بعد ممکن است اشاره‏اى بکنم.

از این خطرناکتر، این است که سررشته‏ى همین تحولات منفى در سطح بین‏المللى، در دست کسانى باشد که آنها به وسیله‏ى این تحولات مى‏خواهند اهداف خودشان را - که یا زر است یا زور - تأمین کنند و براى آنها چیزى به نام هویت ملتها اصلاً ارزش ندارد؛ که متأسفانه این در صد سال، صد و پنجاه سال اخیر، در دنیا اتفاق افتاده است؛ یعنى تحولات کشورهاى آسیایى و آفریقایى و امریکاى لاتین در دام طراحى باندهاى قدرت بین‏المللى افتاده است و طراح اینها صهیونیست و سرمایه‏داران بین‏المللى بوده‏اند. براى اینها آنچه مهم بوده، کسب قدرت سیاسى است که بتوانند در کشورها و دولتهاى اروپایى و غیره نفوذ کنند و قدرت سیاسى را در دست بگیرند و پول کسب کنند و این کمپانیها، سرمایه‏هاى عظیم، کارتلها و تراستها را به وجود آورند. هدف این بوده است؛ آن وقت اگر اقتضاء مى‏کرده است که اخلاق جنسى ملتها را خراب کنند، راحت مى‏کردند؛ مصرف گرایى را در بین آنها ترویج کنند، به‏راحتى این کار را انجام مى‏دادند؛ بى‏اعتنایى به هویتهاى ملى و مبانىِ فرهنگى را در آنها ترویج کنند، این کار را مى‏کردند. اینها، اهداف کلان آنها بوده است که تصویر مى‏کردند. آن وقت همیشه لشگرى هم از امکانات فرهنگى و رسانه‏اى و روزنامه‏هاى فراوان و مسائل گوناگون تبلیغات در مشت اینها بوده است، که اینها امروز یواش یواش دارد پخش مى‏شود و من پریروز در روزنامه - البته سه، چهار ماه قبل از این، من مقاله‏اش را دیده بودم - گزارشى از تشکیلِ «ناتوى فرهنگى» را خواندم. یعنى در مقابل پیمان ناتو که امریکاییها در اروپا به عنوان مقابله‏ى با شوروى سابق یک مجموعه‏ى مقتدر نظامى به وجود آوردند؛ اما براى سرکوب هر صداى معارض با خودشان در منطقه خاور میانه و آسیا و غیره از آن استفاده مى‏کردند، حالا یک ناتوى فرهنگى هم به وجود آورده‏اند. این، بسیار چیز خطرناکى است. البته حالا هم نیست؛ سالهاست که این اتفاق افتاده است. مجموعه‏ى زنجیره‏ى به هم پیوسته‏ى رسانه‏هاى گوناگون - که حالا اینترنت هم داخلش شده است و ماهواره‏ها و تلویزیونها و رادیوها - در جهت مشخصى حرکت مى‏کنند تا سررشته‏ى تحولات جوامع را به عهده بگیرند؛ حالا که دیگر خیلى هم آسان و رو راست شده است."

                                                                                                                                                                                

توجه شما را به چند نکته سلبی یا ایجابی برگرفته از بیانات ایشان جلب می نمایم:

   1.حفظ بنیان های اساسی جامعه

   2.هویت مستقل ملی

   3.نقش آفرینی کسانی که با هدف دستیابی به زر یا زور، تحولات منفی در سطح بین المللی را رقم می زنند.

   4.عدم ارزشمندی هویت ملتها برای زر و زورمندان

   5.صهیونیسم و سرمایه داران بین المللی طراح تحولات کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین هستند.

   6.کسب قدرت سیاسی ابزاری است برای دستیابی به پول و سرمایه های عظیم ملتها

   7.تخریب اخلاق جنسی ملتها، ترویج مصرف گرایی و بی اعتنایی ملتها به هویتهای ملی و مبانی فرهنگی خویش، براحتی توسط تاراج بران هویت فرهنگی صورت می پذیرد.

  

   8.وجود لشگری از امکانات فرهنگی و رسانه ای و روزنامه های فراوان و مسائل گوناگون تبلیغات در دسترس تاراج بران هویت فرهنگی

    9.تشکیل ناتوی فرهنگی به عنوان پدیده ای نا میمون - متشکل از مجموعه ی بهم پیوسته ی رسانه های گوناگون اینترنت، ماهواره ها، تلویزیون ها، و رادیو ها – حرکت تاراج بران فرهنگ ها را به سوی مشخصی رقم می زند تا سر رشته تحولات جوامع در دست آنها باشد.

راقم این سطور در این مقال قصد اطاله کلام خویش ندارد، که در ارائه مطالب فوق مقصد آن است تا دلیل انجام فعالیت های منسجم فرهنگی بر ما روشن گردیده ، کمر همت محکم بر بندیم و مردانه در این راه گام بر داریم .

بی شک هریک از موارد فوق الاشاره وقت مُوَسَّعی می طلبد تا در خصوص راهکارهای اجرایی مقابله یا تثبیت آنها بحث و تبادل نظر گردد . لیک در این مجال می توان به طرح « همین حالا » که در پی حفظ بنیانهای اصیل و اساسی جامعه ایران که منبعث از فرهنگ اسلامی است ، می باشد اشاره کرد.

« همین حالا » می‌خواهد فرمایش رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله را به یاد نگارنده و خواننده بیاورد که در جمعی از اصحاب سخن از برادران حضرت صلی الله علیه و آله به میان آمد ، اصحاب عرضه داشتند: آیا برادران شما ما صحابه‌ایم ؟ ایشان صلی الله علیه و آله  فرمودند: خیر ، برادران من از طایفه این سلمان فارسی‌اند که در آینده خواهند آمد،ایشان خدا را دوست داشته و خدا نیز آنان را دوست می‌دارد و در راه انجام فرمان پروردگار از هیچ چیز نمی هراسند .( نقل به مضمون )

حال باید به هوش باشیم قوم مورد اشاره، ایرانیان سرفراز و آگاهند که باید قدر خویش را بدانند ، به مصداق سخن امیرالمؤمنین علیه السلام که فرمود : 

                         قیمت جانهای شما بهشت است ، به چیزی کمتر از آن نفروشیدش.

حال آیا نباید با تمام دقت و توجه مراقب هویت ملی مستقل خویش باشیم ، تا راه بر تاراج بران هویت فرهنگی خویش ببندیم ؟

پیشتر در نوشته های "همین حالا" اشاره شد که کریمانه گذشتن از لغویات، جلب کننده رضایت حضرت احدیت است. نیک می دانیم ابزارهای در دسترس سربازان ناتوی فرهنگی عمدتا ماهیت رسانه ای دارند و قسمتی نیز در فضای سایبر جولان می دهند. هم از این روست که می بایست قبل از ورود به حوزه های پیش گفته با نصب فیلتر بر ورودی های ذهن خویش از بروز انحراف و اعوجاج در مسیر حرکت جلوگیری نماییم.

در آینده در مورد مطالب مورد اشاره مقام معظم رهبری و همچنین در خصوص هویت فرهنگی خویش بیشتر خواهیم گفت .

از شما بزرگوار بی نظیر نیز خواهشمندم تا نظرات خود را در این خصوص ارائه فرمائید.


  نظرات شما  ( )


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

چهل و پنجمین پیام همین حالا
[عناوین آرشیوشده]


 

Powered by : پارسی بلاگ
Template Designed By : MehDJ